قلمه زنی درخت گردو

جمعه 26 مهر 1398
19:39
fernor

قلمه زدن درخت گردو

به طور کلی برای رشد و گسترش دادن یک درخت قلمه زنی میکنیم تا با کاشت و پرورش دادن آن بتونیم درختان گردو رو تکثیر بدیم.

زمان گرفتن قلمه از درخت

این کار رو میتونیم در اواخر زمستان انجام بدیم. چون توی فصل بهار زمان شروع جوانه زدن گیاه هست. ما میتونیم از شاخصه هایی که رشد خوبی داشتند قلمه های بهتری به دست بیاریم.

مشخصات قلمه ای که باید از درخت گرفت

ضخامت قلمه ای که میگیریم در حدود عرض یک مداد هست. شاخه ما باید سخت و چوبی باشه و نرم و جوان نباشه. قلمه رو از شاخه ای که هیچ زخم و بیماری نداره باید انتخاب کنیم. فقط باید از شاخه های سالم قلمه زنی رو انجام بدیم.

مراحل و آماده سازی قلمه

پس از انتخاب شاحه کمی با فاصله از جوانه درخت برشی میزنیم تا قلمه به دست بیاید. یک لایه نازک هم باید از پایه قلمه برش بزنیم. این برش باعث میشه مانع فیزیکی که برای رشد ریشه گیه ممکنه به وجود بیاد از بین بره و ریشه به راحتی تو خاک رشد کنه.

کاشت قلمه

سپس ریشه قلمه رو توی پودر تقویت ریشه فرو میکنیم که باعث تحریک رشد قلمه میشه. یک گلدان که محتویات درونش رو از خاک و کمپوست پرشده باشد رو آماده می کنیم تا ریشه به راحتی توی اون رشد کنه و همچنین خاک اونو خاکی با ذرات متوسط و کمی درشت تهیه می کنیم. ⅔ قلمه رو توی خاک قرار میدیم ، جوانه نیز باید بالای خاک قرار بگیره. سپس پس از کاشت اونو آبیاری کنید.

کاشت در مکان مورد نظر

پس از اینکه به اندازه کافی رشد کرد و وقت اون شد که اونو در مکانی که مد نظر ما بود انتقال بدیم میتونیم با حفر گودالی بزرگتر از گلدان مکان اونو برای رشد آماده کنیم. سعی نکنید که زود از گلدان به خاک منتقل کنید چون باعث استرس نهال میشه و باید به اندازه کافی رشد کنه. علف های هرز و گیاهان اضافی رو هم از چاله حفر شده تمیز کنید. پس از کاشت نهال آبیاری اونو با دقت انجام بدید.


[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
معتبرترین مرکز خرید نهال و فروش نهال گردو و میوه از طرف جهاد کشاورزی با بهترین کیفیت و بالاترین رضایت مشتری با پشتیبانی 24 ساعته - شماره تماس 09141832393
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش انواع نهال میوه و گردو با بهترین قیمت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]